Domů Aktuality Lyžařský kurz 2024

Lyžařský kurz 2024

Jiřina Macháčková | 27. 02. 2024 (aktualizováno 27. 02. 2024 13:58)

Ve dnech 26. ledna až 1. února 2024 se sedmá třída z Hrochova Týnce a rovněž sedmá třída z Luže zúčastnila lyžařského výcviku.

Rádi bychom vám popsali, jak náš lyžák probíhal a co vše jsme společně prožili. Z našich učitelů s námi jel pan učitel Šťastný, Pinta a Macháček. Vydali jsme se autobusem do obce Stříbrnice u Starého Města na chatu Štvanice. Celý týden jsme lyžovali v horském areálu Králičák. První den po příjezdu na chatu jsme se ubytovali a šli na večeři. Program pokračoval informacemi o bezpečnosti, pravidlech. Také jsme se rozdělovali do lyžařských skupin podle toho, jak zdatní lyžaři jsme.

Všechny naše dny probíhaly podobně. Budíček jsme měli v 7 hodin ráno. Ten vypadal tak, že pan učitel Pinta přišel na pokoj zaťukal. Vešel a problikl světlo, zeptal se, jestli žijeme a odešel. V 8 hodin byla snídaně. K snídani jsme si mohli vybrat, na co jsme měli chuť (na výběr jsme měli různé šunky, sýry, pečivo, vánočku, párky, vajíčka, jogurty, cereálie a další). Před devátou jsme vyrazili na kopec lyžovat. Lyžovali jsme až do oběda, na oběd jsme se vraceli vždy na chatu. Po obědě jsme měli polední klid a po poledním klidu jsme se zase přestrojili do lyžařské výbavy a vydali opět na kopec. Po odpoledním lyžování jsme šli na chatu asi okolo čtvrté odpoledne.

Večeře se podávala na šestou hodinu. Mívali jsme například buchtičky s vanilkovým krémem nebo guláš s knedlíkem. První večer jsme zhlédli film o bezpečnosti a rozdělili se do týmových skupin. V nich jsme společně tvořili hry, které jsme využili v průběhu ostatních večerů. Každý večer jsme si zahráli dvě z těchto her a vítězové na konci lyžařského výcviku dostali odměnu.

Výjimkou z programu bylo pondělí. V pondělí odpoledne jsme jeli na plavání, které bylo v Zábřehu. Před plaváním jsme měli na hodinu a půl rozchod. V plaveckém bazénu jsme si to užili a jeli jsme zpátky na chatu.

Zajímavým oživením byla sázka s panem učitelem Pintou. V neděli jsme se dívali na hokej, kdy proti sobě hrály Pardubice a Kladno. Pan učitel nám řekl, že pokud bude mít bod Kladno, tak se půjde vykoupat do řeky. Vyhrály však Pardubice, takže na lednové koupání v horské řece k našemu zklamání nedošlo.

Poslední den jsme byli lyžovat jen dopoledne. Přibližně v jednu hodinu jsme odjížděli zpět autobusem do Hrochova Týnce a do Luže.

Moc jsme si to užili a doufáme, že se ještě někdy uvidíme se žáky z Luže.